Belachelijke Consistentie: Wat als je product overbodig wordt?

Delen is vermenigvuldigen

Ik geloof dat je de wereld kunt veranderen door de manier waarop je naar de wereld kijkt. Focus je op problemen of zie je juist kansen? Waar Monthy Python de bekende woorden uitsprak: Always look at the bright side of life, geloof ik dat we moeten kijken naar de green side of life.

Vanuit die overtuiging ben ik Green Side gestart. Met Green Side maken we duurzame notitieboekjes van enkelzijdig geprint papier. Wij zien namelijk het potentieel van de blanco kant en niet het ‘probleem’ van de bedrukte kant.

Dit geloof in de groene kant heeft ook consequenties voor keuzes binnen je bedrijf in deze serie blogs licht ik elke keer een voorbeeld toe van hoe je naar de groene kant kan blijven kijken. In blog 4: wat als je product overbodig wordt?

Wat als je product overbodig wordt?

Ik krijg zo nu en dan bovenstaande vraag. Zometeen gaat alles digitaal en wordt er geen enkel papier meer gebruikt. Of wordt alles dubbelzijdig geprint, wat doe je dan?

Ik snap waar de vraag vandaan komt, als het doel is om winst te maken is het ongunstig als jouw product overbodig wordt. Ik draai het echter om: omzet en winst zijn middelen om impact te maken: om te zorgen dat er zo min mogelijk papier wordt gebruikt én als het wordt gebruikt, het volledige potentieel wordt benut.

De vraag wat ik doe als mijn product overbodig wordt is voor mij dan ook simpel te beantwoorden, ik zou hetzelfde doen als Louis van Gaal als Wesley Sneijder een bal afpakt in het Nederlands Elftal: ‘Juichen!’ Dat zou toch geweldig zijn als dat lukt?

Er zijn nog genoeg problemen in deze wereld en ik ben ervan overtuigd dat we tegen die tijd al een innovatie hebben gevonden door anders naar problemen te kijken. Zolang we naar de groene kant van de wereld blijven kijken komt het goed!

Always look at the Green Side of Life

 

Lees meer